Saturday, May 15, 2010

SETUJU @ TIDAK....

15/05/2010-11:27am
Dengar khabar kat Media Elektronik....kat radio NO1 di Malaysia  (yg dinobatkan semalam)....HOT FM .(TAHNIAH!!!)berita ler.Dengar2nya kerajaan nak hapuskan subsidi harga gula...bulan depan kot atas alasan gula mengakibatkan berbagai jenis penyakit.Jadi kenaikan harga dapat megurangkan penggunaan gula oleh rakyat(Kalau naik ,penyakit pokai mungkin terjadi..hehe..Hai! Makin kecik ler nilai duit).Aku nak tanya kawan2 nie...setuju ke tak...saja tanya! Nak tahu korang nie kesah ke tidak pasal lepas nie semua naik sampai darah pun naik...hahaha..haaa..SETUJU ke TIDAK.jawabbbb...

*tiada unsur politik...hanya untuk melihat pandangan kekawan sahaja...bebas berbicara tanpa cela

5 comments:

nuriz said...

gula naik harga pun risau gak..tapi lagi payah bila gula tak da ni..gula habis dah di kedai

Jimie said...

klu subsidi dihpuskan pn org ttp beli jgk gula nie. kn gula nie xleh lari dlm kehidupan kita...

cuma mgkn masyarakat akn berjimat sketla dlm menggunakn gula dlm kehidupan dorang...

ASSOYFINGER67 said...

Nuriz and Jimie;apa yang akan terasa ialah kesan kenaikan barang itu pada barang2 lain.

Jimie said...

btl tu assoy...mmg brg2 len akn effect jgk. lps nie adela alasan peniaga nak naikkan harga mknan dorang...

adoii..pokai den...

ASSOYFINGER67 said...

Jimie;pasallah tu Jimie,tranportation,bahan2 (contoh) air botolke...silap2 KFC pun naik harge..