Friday, June 18, 2010

KESAH BALIK KAMPUNG HARI TU(TERTUNDA).........EP:2

18/06/2010-10:55pm
Hari tu aku masih ingat lagi.....12/06/2010(Sabtu),sarapan pagi ...beli nasi lemak 20 bungkus..singgit satu kat kedai MARA...sedapnyerr...tak dan ambik pic..haha...tengahari tu aku jalan2 kat pekan Tanjung Malim...pekan yang menyaksikan aku membesar...begitu banyak kenangannya.Bila masuk ke Tanjung Malim...aku pasti teringat arwah abah
 Cincin suasa peninggalan arwah abah...kat adik bongsu aku....
 yang selalu membawa aku makan pulut putih yang ditaruh sambal ikan bilis di atasnyer...masa tu sepinggan penuh baru singgit...rasanyer tak payah cakapler...masa tu barang makanan kebanyakkannya 1st class punya!Nantiler satu hari aku nak buat entri pasal Tanjung Malim.....
Balik rumah mak aku...mak tengah masak pari asam pedas...bestnyer...dah makan baru ingat nak tangkap pic huhu...mak masak ape pun sedap!!!
       Pari asam pedas

Mak selalu cakap....inilah kawan mak kalau anak2 takde.....(adik aku tinggal dengan mak)....siaper yer yang special tu...ni haaa..
 Nie lagi sekor....lebih punya.....mentang2 mak aku sayang kao.....hehe

 He believe he can fly...porahhh!
Membuatkannyer berkelakuan macam manusia ...dan tak sedarkan diri ...grrrrrrr...
Apapun suasana di kampung memang BEST!
Lihatlah suasana ini.......
Pada petangnyer aku pun baliklah ke Serdang semula...rumah aku ler.....dalam perjalanan...aku terjumpa..cantikkkknyer....bersambung esok...
I'm proud to be orang kampung!
I love my mother...we luv animals....we love green...we love nature!We love our country!

3 comments:

MissXYZ a.k.a Abaikan said...

npe assoy asl tg malim ka? weh best la dok kt tg malim =) rs x mau balik weh

azie said...

waa best nye blk kg :)

ASSOYFINGER67 said...

MissXYZ a.ka. Abaikan;Pekan yang paling dekat kat kampung aku Tg Malim...tapi poskod K.K.B...kampung aku dalam Hulu Selangor...dikelilingi Banjaran Titiwangsa...malam ...sejuk...kerekot tido...

azie;for sure...