Sunday, September 19, 2010

KENAPA.....APA SEBABNYA......BAGAIMANA IA AKAN BERAKHIR....AKAN ADAKAH KEADILAN SERATUS PERATUS.......ADAKAH WANG AKAN MENGATASI SEGALA2NYA!!??

19/09/2009-05:40pm
Sedih mengenangkan sahabat yang kembali...sedih juga kepada pemergian arwah2 yang mati dibunuh....agar Allah mencucuri rahmat ke atas mereka dan yang membuatnya akan ke tali gantung jua....agar keadilan di dunia mampu menunjukkan kehebatannya.....
Kenalkah anda siapa dia nie...!?
Sumber mengatakan; suspek utama pembunuh adalah peguam, dan dia pernah mewakili pertubuhan HINDRAF dalam kes untuk menuntut keadilan bagi kaum India.

Apa dia dah buat......?
Bacalah surat khabar...:(

Apa kena-mengena mereka dengannya.....!?
Merosakkan hariraya mereka........mengambil sesuatu yang amat mereka perlukan dengan cara yang amat ................(tak ada ungkapan yang boleh diumpamakan....keji teratas, tahap maximum)..melanggar batas2 kemanusiaan dalam mengejar duniawi...



Apa kena mengena mereka dengan anda.....
SAUDARA SEISLAMKU,KAMU.....ALLAHUAKBAR!!


Kau rasa apa yang perlu dia rasa,tahu dan terima....!?
Ntahlah....jangan nanti dia boleh lepas atau perbicaraan mengambil masa yang lama atau timbul kes2 lain yang pelik2....yang bersalah tetap bersalah....biarlah kita berasa aman hidup di negara yang berdaulat dan bermaruah ini...
Saranan:Sudah tiba masanya kerajaan mengkaji filem2 Tamil yang berunsur ganas dan propaganda dari segi perasaandan semangat juang,fight action,semangat menegakkan keadilan secara Road Justice ...agar dapat dipantau/disekat unsur2 negatif sebegini dari meresap masuk ke negara untuk kebaikan bersama.cara perayaan dan perarakkan untuk sesuatu sambutan juga mestilah mengikut masa2 yang munasabah dan tidak membawa senjata yang merbahaya.....

Sesungguhnya Islam itu sudah cukup cantik,lengkap dan munasabah .....Islam bukan kepercayaan kosong.....Islam bukan ugama satu Malaysia...tapi satu semesta....!!!!

Please think as a Muslim ....move as a Muslim ...shake hand as a Muslim....even smile and laugh or cry as a Muslim...even die as a Muslim.....:)


6 comments:

Melati Qistyna's Mummy said...

tula, bila tgk muka ank2 tu... sian dorg, nak2 ari raya nie... smg mereka2 yg melakukannya mendapat balasan seimpal

Afiq Bukhari said...

manusia bila dah dikuasai nafsu dan setan, macam2 dorang akan buat tanpa memikirkan apa yang bakal dihadapi nanti.. yes Islam itu indah :)

Fairuz Zainal said...

doakan kesejahteraan mereka disana..alfatihah

XYZ said...

ermmm india da jadik raja plak kt malaysia nk bunuh2 ikot suka ati dia je.......

zulkbo said...

salam..
tak terkomen dah saya pasal
gangter india ni..berhati2 lah
lagi ganas dari taiko cina

fariezz said...

ermmm harap yang beragama islam sama2lh kita fikirkan dan bersuara dan sama2lh kita berdoa moga y melakukanya mendapat balasan y sepatutnya..