Sunday, December 19, 2010

LAPAR,CEPAT,PANAS DAN SEDAP......

19/12/2010-08:32pm

Salam pembuka bicara.
Hari nie hari Ahad...so bangun pagi memang ler lambat...apa2 hal bangun Suboh dulu hu..hu....Cuaca yang dingin membuatkan aku terlekat di rumah walaupun lauk kat dalam peti ais tu dah zero.Lepas Zohor...aku pun  bertolak ke pekan Serdang dan membeli tudung anak perempuanku...dengan kain sekolah kerana anakku yang sorang lagi tu adaah ahli Rakan Sebaya...pas tu ..pergilah ke pasar borong Selangor....biasalah petang...lauk pun kurang...Untuk pengetahuan korang pasar tu aktif tahaf maksima dari 8.00 malam sampai 12.00 tengah malam..so beli ler ayam....sayur..ikan sikit..nenas....ingat nak buat masak lemak ikan masin...
Lupa nak cakap..hari nie aku tak masak tengaharipun.Pas tu pergi pasar kering..beli beras,cili kering,bawang dan macam2 lagilah...dah habih tu balik le rumah dengan laparnya...masa perjalanan dari 1.30pm - 6.00pm.Kos perbelanjaan: "jangan pandang sebelah mata..hu..hu".

Apalagi..aku cakap mem aku kita masak simple jer...aku basuh ayam,perap dengan bawang putih, halia serta kunyit,jintan mans dan jintan putih...tumbuk ala kadar....perap jap..masak nasi ...pas tu 7.15pm goreng ayam...sembahyang gilir2....susun salad dan timun yang di potong serong...goreng ayam......apabila ayam masak....taruk atas hamparan salad dan timun...curahkan sos cili dan sos tomato...aha!Nasipun dah masak..so...8.15pm diaorang pun makan dengan seleranya...best!!!tTapi mesti panas!!Nie hasilnya...simple resepi dari aku..macam biasa....Cubalah!!!(Lebih2 lagi bila hujan tengah turun macam nie...Syahdunya ayam panas2.....!!hi..hi)
So..cubalah bila terdesak dan ingin makanan simple anda dihargai..kuncinya:mesti panas....END!


Sometimes a simple thing is the best among the expensive one.........Sometimes a cheaper thing look  expensive ...its up how you think and do...

15 comments:

Steward said...

Sedapnya.. tapi tak boleh makan pedas sangat.. ada masalah kesihatan.. hehe

padin said...

hahahaaa... jangan lupa pos kat aku nanti assoy, keh3..

cik panadol said...

bos...bungkus satu utk sarapan esok! haha
memang nampak mabeles la bro....

mAsHiMaRo said...

meh pos sikit kt sini meh..:)

zulkbo said...

salam..
sedap ni bang
order sepinggan?

Abu Luqman said...

huhu..sodapnye...mai sikit

el said...

baru td dinner msk ayam goreng hahahaha..mmg makan panas2 sedap..sini pun ujan jugak

azie said...

yumy ayam goreng sedap nye huhuh

CheQ PP JoY said...

perh..wat org meleleh air liur je kalu dtg blog ni..lapo2...huhu

Cikmin said...

kat rumah ni..ayam goreng memang laku...syedapppp... :)

AJ said...

assoy t aku kawen tlg masakkan hidangan pengantin hakhak

Cik Moon said...

aishhhh..ptg2 wat cikmoon kelaparan nieh..hahaha

tieha ismail said...

masak bodo pon still membangkitkan selera kan.....

Cikbelog said...

owh sangat menyelerakan :D

ASSOYFINGER67 said...

tieha ismail;terinagt mak aku....bila aku tanya masak apa hari nie mak..mak jawab"rendang bodo jer"