Wednesday, August 10, 2011

KEK LAPIS SERAWAK...JANGAN RAGU2...JOM ORDER!!!


010/08/2011-01:12am

Salam 10 Ramadhan. Kesian bila baca fasal peniaga kek lapis yang rata2 oarang Islam kita..dan yang pastinya bukan semua yang menggunakan mentega GC tu...apapun awalnya niat mereka ialah untuk memberi yang terbaik...kita pun dah telan macam2 dari segala macam makanan yang tentunya kebanyakkan kita halalkan sesuatu itu ikut halal jer..contoh kedai yang ada Bismillah pasti halal,kedai yang ada orang Melayu makan tentu halal lebih2 lagi kalau pak aji mana makan kat situ,apappun berbalik fasal kek lapis Sarawak nie...mereka sah-sah orang Islam yang cari rezeki halal dengan berniaga ,kalau taknak beli pun janganlah marah-marah...mereka bukan tahu fasal DNA2 nie....aku pun tak tau dan yang marah2 tu pun agaknya lagilah tak tau.Kalau nak betul2 halal sebelum makan bawa ke makmal dulu...kui..kui..barulah pasti halal..itupun kalau sumbernya bersih..haha..apapun  yang pasti jangan was2 sudah,makanya :

SELAMATKANLAH PERNIAGAAN KEK LAPIS,MULALAH MEMBELI,KALAU TAK PASTI TALIPON AGEN TU PASTIKAN MENTEGANYA....KERAJAAN PUN PATUTNYA BANTULAH GOLONGAN PENIAGA2 KECIL NIE DENGAN MENGGUNAKAN ALAT SEBARAN CONTOH NYA TV3 KER...RTM KER..jom pakat belI ramai2...

Pic source:amri-lawak-kelakar.blogspot.com

Contohnya:takkan tak percaya jemaah kita(Muslim)

KAMI MENGGUNAKAN BUTTER "VIVO" 100% IMPORT DARI SINGAPORE.


    -------------------------------------

    Jualan kek lapis Sarawak jatuh merudum

    Khamis, 11 Ogos 2011

    KUCHING: Industri kek lapis Sarawak yang sebelum ini menjana pendapatan tinggi usahawan bumiputera wanita negeri ini serta sinonim dengan imej pelancongan Sarawak kini berdepan masa depan yang gelap sehingga ada menghadapi prospek gulung tikar.
    Presiden Persatuan Pengusaha Kek Lapis Sarawak (PPKLS), Rabiah Amit berkata, walaupun jaminan sudah diberi mereka tidak menggunakan 'Golden Churn Creamy Butter' tetapi pelanggan masih mempunyai persepsi negatif terhadap produk keluaran mereka.
    Beliau berkata ada peniaga yang sanggup menyamak peralatan membuat kek lapis mereka bagi mengembalikan keyakinan pelanggan namun masih gagal untuk menyakinkan pelanggan Islam.

    "Semalam seorang pengedar kek lapis Sarawak dari Selangor menghubungi saya menangis kerana diugut oleh seorang pelanggan yang menyatakan bahawa kek lapis Sarawak adalah kek babi dan sesiapa menjual akan dipenjarakan," katanya kepada pemberita di sini hari ini. -Bernama
    Source:http://www.hmetro.com.my/articles/JualankeklapisSarawakjatuhmerudum/Article

    ______________kek lapis sarawak____End




    Up-dated Story-Klik here

    CERITA BARU



    Menarik! Mesti Baca!


    Ada pertanyaan!!!!Jumpa pakar gang kami:klik here to read:
    http://stewardjohn.com/

    0 comments: