Tuesday, August 23, 2011

TIGA WARGA INDONESIA MAUT DISAMBAR PETIR


23/08/2011-01:06am

Salam Ramadan ke 23.
Sejak dua menjak nie memang selalu berlaku hujan lebat dan ribut petir kawasan Subang dan Shah Alam....bahaynya petir nie kan...kuasa semulajadi yang begitu bertenaga...api neraka macamana pulak yer....astagfirullahal'azim...Takziah buat keluarga mangsa.
juandry.blogspot.com(gambar hiasan)

__________________________

Tiga warga Indonesia maut disambar petir


2011/08/22

SHAH ALAM: Tiga lelaki warga Indonesia maut manakala tiga lagi cedera selepas dipercayai disambar petir dalam kejadian di tapak pembinaan di Jalan Rektor, Glenmarie di sini, hari ini. 

Kejadian berlaku kira-kira jam 2.30 petang ketika hujan ribut dan pada masa itu ketiga-tiga mangsa berada di luar rumah kongsi serta berdiri di dalam lopak air.
Mereka yang maut dikenal pasti sebagai Hazarin, 29, Surady, 31, dan Mohd Nasir, 46, manakala seorang identiti mangsa yang cedera dikenali sebagai Som, 20, dan dua lagi mangsa belum dikenal pasti.
Rakan baik mangsa yang hanya mahu dikenali Sunartom, 42, memberitahu, sebelum kemalangan malang itu, kesemua pekerja lain sudah masuk ke dalam rumah setelah kerja pembinaan dihentikan berikutan hujan lebat. 

Katanya, tiga mangsa masih berada di luar rumah ketika itu dan ditemui dalam keadaaan terbaring sejurus selepas bunyi petir kuat berdentum. 

"Saya pun menjerit minta pertolongan rakan lain dan apabila kami mengangkat mangsa di lokasi kejadian, mereka sudah tidak bernyawa lagi," katanya ketika ditemui pemberita di sini,hari ini. 

Beliau berkata, tiga lagi pekerja termasuk seorang wanita yang berada di dalam rumah juga mengalami kecederaan dipercayai terkena kesan akibat panahan petir itu. 
Ketua Polis Daerah Shah Alam, ACP Zahedi Ayob ketika dihubungi berkata, kesemua mangsa dibawa ke Hospital Tengku Ampuan Rahimah (HTAR), Klang dan polis mengklasifikasikan kes tersebut sebagai kes kematian mengejut. - BERNAMA 



___________3 maut disambar petir_End
CERITA BARU

Menarik! Mesti Baca!


Ada pertanyaan!!!!Jumpa pakar gang kami:klik here to read:
http://stewardjohn.com/

0 comments: