Thursday, October 13, 2011

KAMAR SEPI - FIRDAUS AMRI (VIDEO)

13/10/2011-05:28am
Salam...
Layanjerlah.....(still got a long way to go,bro!)
_______________________
Firdaus Enggan Dibayangi Khadijah Ibrahim
Khamis Oktober 13, 2011
Firdaus
PETALING JAYA: Penyanyi baru, Sheikh Mohd Firdaus Amri Sheikh Mohd Fuzi atau Firdaus, 18, enggan kerjaya nyanyian yang ingin dibina itu dibayangi populariti ibu saudaranya, Datuk Khadijah Ibrahim.
Kata Firdaus, dia ingin menunjukkan bakat yang ada pada diri tanpa membabitkan mana-mana pihak dan pada masa sama ingin menunjukkan dia juga mampu menaikkan nama sendiri tanpa menumpang populariti Khadijah serta bapa saudaranya, Latiff Ibrahim.
"Walaupun saya mempunyai ibu dan bapa saudara yang hebat dalam industri muzik tempatan, rasanya tidak mungkin saya akan dibayangi populariti mereka.
"Tambahan pula saya masih baru dan tidak layak untuk berada sebaris dengan kehebatan mereka. Kalau belajar mengenai selok belok dunia hiburan, mungkin ya," katanya.
Tambah Firdaus, dia gembira kerana mempunyai keluarga yang banyak memberi sokongan dalam melaksanakan impiannya sebagai seorang penyanyi profesional.
"Bermula dari penerbitan single lagu saya iaitu, Kamar Sepi dan Bila Cinta, sehinggalah sekarang, keluarga saya sentiasa memberi sokongan, malah mereka juga akan memberi kerjasama jika saya memerlukan bantuan.
"Begitu juga dengan gitaris Man Kidal, dialah yang membawa saya ke dalam industri muzik tempatan ini," ujar peminat Amy (Search) ini.
Mengenai lagu kamar Sepi dan Bila Cinta yang baru sahaja diedarkan di semua stesen radio, kata Firdaus proses rakaman kedua-dua lagu tersebut telah dilakukan di Sydney, Australia.
Sementara itu, ditanya pula mengenai kesediaannya melalui cabaran dan dugaan dalam industri seni tempatan ini, pelajar jurusan rekaan Audio dan Muzik di Universiti Limkokwing ini sudah bersedia untuk apa sahaja yang bakal ditempuhi nanti.
"Insya-Allah, saya yakin, jika ada kesungguhan, sesukar mana sekalipun dugaan yang berlaku, kita akan berjaya mendapatkan apa yang diimpikan.
"Ya, saya masih baru dan jauh lagi perjalanan untuk sampai ke tahap menjadi seorang penyanyi yang disegani," tuturnya.
___________________________End
CERITA BARU

MENARIK! MESTI BACA!

Ada pertanyaan!!!!Jumpa pakar gang kami:klik here to read:
http://stewardjohn.com/

0 comments: