Tuesday, October 25, 2011

WAKENABEB MUSIM KE EMPAT BERMULA 27 OCTOBER 2011


25/10/2011-03:35am
Salam...
Lukenabeb!huhu...watakkenabeb!

______________________
Wakenabeb Kini Kembali!
Selasa Oktober 25, 2011
Tam Suhaimi dan Wahid
PETALING JAYA: Program realiti, Wakenabeb musim keempat kini kembali dan akan mula bersiaran setiap Khamis, pukul 8.30 malam, bermula 27 Oktober ini.
Dengan format yang lebih menarik, tiga pengacara baru, Awie Wings, Wahid Senario, dan Tam Suhaimi akan mengendalikan program 13 episod itu.
Menurut penerbitnya, Muhamad Nazrul, program berbentuk usikan dan berorientasikan kamera kandid ini bukanlah satu perkara yang terlampau tetapi ia dapat menghiburkan penonton dengan gelagat spontan orang yang dikenakan.
"Program ini meletakkan selebriti jemputan ke dalam satu senario yang tidak dijangkakan mereka tetapi telah dirancang oleh pihak di belakang tabir.
"Ekspresi diri selebriti yang berjaya dirakamkan itu akan menjadi perkara yang bernilai untuk dikongsi bersama penonton.
”Selain itu, peminat juga berpeluang untuk melihat diri sebenar selebriti kegemaran mereka,” katanya.
Antara selebriti yang ’terkena’ pada musim ini termasuklah Awie Rafael, Juliana Evans, Sam Bunkface, Kila Fairy, Along & Angah dan tidak terkecuali pengacaranya sendiri.
Wakenabeb! pernah tercalon sebagai ”Rancangan Hiburan Terbaik” menerusi Anugerah Television Asia (ATA).
Untuk maklumat lanjut, layari www.ntv7.com.my atau ikuti perkembangan terbaru Wakenabeb di Facebook dan Twitter ntv7.
http://mstar.com.my/hiburan/cerita.asp?file=/2011/10/25/mstar_hiburan/20111024153207&sec=mstar_hiburan
_______________________________________selanjut!


Wartawan diperdaya

2011/10/04


  • Foto
  • Foto
    MASING-MASING tergamam apabila mengetahui dikenakan dalam program Wakenabeb!
Wakenabeb! musim baru lebih licik, ganas

PENGACARA yang berasakan populariti dirinya suam-suam kuku tercabar dek soalan dan kata-kata yang dilontarkan, lantas berfikiran singkat, lalu bertindak untuk mencederakan beberapa wartawan yang menemubualnya.
Tidak berpuas hati, Tam Suhaimi bertindak melulu dengan melontarkan kerusi dan cawan kepada barisan wartawan terbabit, manakala Shera Aiyob meninggikan suaranya, menghamburkan perasaan tidak puas hatinya.
Buat kali pertama, wartawan dimarahi sebegitu rupa dan siapa yang tidak terkedu jika dirinya diancam untuk dicederakan. Itulah detik cemas yang dilalui oleh penulis dan dua lagi wartawan, masing-masing dari Harian Metro dan Utusan Malaysia.

Namun di sebalik keriuhan itu, tidak disangka-sangka Tam dan Shera yang juga pengacara program Wakenabeb! musim keempat sedang mengatur langkah mengenakan kami untuk dimuatkan dalam musim terbaru program itu.

Tidak disangka-sangka, rupa-rupanya adegan bertegang urat itu dirancang lebih awal dan sengaja dicipta untuk memerangkap kami. Keadaan panas akhirnya bertukar menjadi gelak tawa apabila kesemuanya warga produksi melaungkan ‘Lukenabeb!’ kepada kami bertiga.

Pada mulanya memang wajah ‘bengang’ kelihatan pada muka masing-masing, apabila mengetahui yang kami sebenarnya ditipu dan diperbodohkan. Namun semua itu hanyalah gurauan yang secara tidak langsung mengeratkan hubungan kami sebagai satu keluarga dalam industri hiburan.
Seperti lakonan dalam filem yang mempunyai babak, ada pelakonnya. Begitu juga lakonan palsu yang dicipta oleh kru penerbitan program Wakenabeb! itu, ditambah lagi dengan lakonan mantap oleh Tam dan Shera serta penerbit program ini, Muhammad Nazrul Mohamad Sumeri dan Alif Kamaruddin.

Untuk melihat aksi wartawan yang diperdaya, bolehlah menonton program yang memasuki musim keempat ini, di mana ia menampilkan Awie Wings, Wahid Senario, Tam dan Shera selaku pengacara, serta disiarkan mulai 27 Oktober. Ia menemui penonton pada setiap Khamis, jam 8.30 malam di ntv7.

Setelah empat tahun tidak ke udara, kini program ‘mengenakan’ orang ini kembali dengan aksi tipu daya yang lebih licik dan ekstrem, serta ganas. Lebih mantap, siri usikan realiti yang popular di Saluran Ceria Anda ini akan menampilkan lebih ramai mangsa yang terdiri daripada orang biasa dan juga selebriti.

Antara personaliti yang dikenakan ialah Sam Bunkface, Kilafairy, Juliana Evans, Awi Rafael, Shila Amzah, AG Hot FM dan juga pengacaranya sendiri, Wahid.

Pelbagai adegan di luar jangkaan dilakukan oleh kru penerbitan, yang mana penonton berpeluang menyaksikan pakar usikan ini merancang dan melaksanakan misi mengenakan mangsa.

Awie ketua dalang

NAZRUL yang ditemui di Sri Pentas, Bandar Utama, sebelum kami dikenakan, musim keempat akan memaparkan penipuan yang lebih mantap dan aksi yang lebih berani.

“Antara muslihat yang digunakan ialah merompak, menculik, merogol, mengugut, letupan, mat rempit, aktiviti dadah dan pelbagai lagi yang kami kerahkan bersama. Semua aksi ini akan dapat dilihat di sepanjang 13 episod. Pada setiap episod, kami akan paparkan dua penipuan, yang mana satu membabitkan selebriti dan satu lagi membabitkan orang biasa.

“Program ini berbeza dengan program ‘prank’ yang lain, seperti Bang Bang Boom yang hanya mengenakan orang dengan penipuan comel-comel saja. Tapi penipuan kami lebih menyakitkan hati dan lain daripada yang lain. Kami juga sudah merancang melakukan sesuatu dalam episod terakhir yang tidak pernah kami lakukan pada musim lalu.

“Sememangnya rancangan ini agak mencabar dan tidak senang untuk direalisasikan. Kami perlu menjaga sensitiviti ramai orang, begitu juga dari segi keselamatan mereka. Kami juga memerlukan kerjasama banyak pihak seperti polis, dan perlu mencari dalang yang sesuai. Cabaran ini yang membuatkan paparan kami lebih menarik nanti," ujarnya.

Selain itu, katanya, mereka juga menampilkan hos yang baru dan lebih segar. Awie akan bertindak sebagai ketua dalang yang mengarahkan Wahid, Tam dan Shera untuk mengenakan orang.

Sudah empat tahun Wakenabeb! tidak ke udara, dan kini sudah sampai masanya, kata Nazrul, untuk mereka kembali menghiburkan orang ramai dengan adegan yang lebih mantap.

Tidak dinafikan, setiap kru penerbitan Wakenabeb! menjalankan tugas masing-masing dengan begitu baik. Masakan tidak, kami sendiri yang berniat mengenakan Tam dan Shera boleh terpedaya dengan aksi lakonan mantap mereka. Dari penerbit, pengarah, jurukamera hinggalah ke pengacara, masing-masing pandai mengatur langkah menjerat mangsa.


http://www.bharian.com.my/articles/Wartawandiperdaya/Article/
____________wakenabeb4________End
CERITA BARU



MENARIK! MESTI BACA!

0 comments: