Saturday, June 9, 2012

GEMUK TAPI POPULAR

09/06/2012-01:57pm

Assalam..

Teringat arwah Bob Kuman....Al Fatihah!

__________________________

Gemuk masyhur 

2012/06/03

Aishwarya Rai Bachchan after pregnancyAishwarya Rai Bachchan Cannes 2012

 Pic source: http://photoimagepics.blogspot.com/2012/05/gambar-terbaru-aishwarya-rai-di.html

Masalah kegemukan beri inspirasi untuk mencipta idea baru

APABILA laman sosial menyiarkan gambar bekas Ratu Dunia 1994, Aishwarya Rai Bachchan dengan wajah berdagu dua dan pipi bulat, ramai yang memberikan komen termasuk mengejek dan menyindir penampilannya yang sangat mengejutkan itu.

Namun, pelakon terkenal Bollywood itu tetap gembira dengan keadaan diri dan berat badannya. Malah, mengakui tidak akan ‘jaga badan’ meskipun diejek dan disindir kerana menunjukkan perbezaan besar selepas menimang cahaya mata pertama.
"Saya gembira kepada semua orang di luar sana yang menunjukkan perasaan kasih sayang dan positif hingga aspek negatif tidak difikirkan langsung, saya tidak rasa marahpun" - Aishwarya Rai
Kemunculannya aktres berusia 38 tahun itu di Pesta Filem Cannes minggu lalu dan berjalan di permaidani merah menunjukkan beliau sangat yakin dengan penampilan barunya itu walaupun lebih gemuk berbanding sebelum melahirkan anaknya, Aaradhya, November tahun lalu.

Keyakinan dan keberanian ditunjukkan Aishwarya menunjukkan wanita yang pernah dinobatkan dalam senarai wanita tercantik dunia itu secara tidak langsung membuktikan selebriti juga yang tidak terlepas daripada masalah mengekalkan tubuh dan wajah yang cantik.

Malah, ratu cantik itu juga menyedarkan orang ramai bahawa keputusan untuk tampil cantik, menawan dengan tubuh yang sempurna terletak di atas kemahuan diri sendiri bukannya kerana terpaksa atas desakan masyarakat atau tekanan sosial.

Minggu ini RONA menyenaraikan beberapa tokoh dan selebriti antarabangsa yang tampil yakin untuk berhadapan dengan masyarakat walaupun mereka dikategorikan mempunyai tubuh yang gempal, kurang menarik atau ‘hodoh’.

 Foto




  • Jessica Simpson

    Penyanyi Amerika Syarikat (AS) ini bertahun-tahun dikenali sebagai aktres yang mempunyai tubuh ‘sempurna’ atau kurus. Keputusannya untuk mengandung kali ini menyebabkan beliau tidak kisah dengan penampilan baru, tubuh yang lebih gempal. Malah, beliau dilaporkan tidak kisah dengan sindiran mahu pun ejek ramai terhadap tubuhnya itu.

    "Apabila wanita hamil, orang ramai perlu menerima hakikat perbezaan tubuhnya. Waktu ini adalah satu masa yang benar-benar istimewa dan anda sepatutnya boleh menangani dan menghadapinya dengan bijak. Pakai apa yang sesuai dan bangga dengannya," katanya April lalu.

    Malah, dilaporkan Jessica mengakui beliau tidak akan tergesa-gesa menurunkan berat badan selepas melahirkan anaknya nanti, sebaliknya mahu menikmati saat bergelar ibu dengan melayan kerenah si kecilnya nanti.
  • Oprah WinfreySource:reuters.com
    Masalah kegemukan sering dirujuk pada pengacara jutawan dan perantara program terkenal, Oprah Winfrey. Awal kemunculannya dalam arena penerbitan televisyen, Oprah memang dikenali sebagai wanita kulit hitam gemuk yang berjaya menempatkan diri dalam dunia ‘glamor’ yang selama ini dikuasai orang kulit putih.

    Kemudiannya, ketika zaman kemuncaknya beliau berjaya menguruskan badan dengan bantuan jurulatih kecergasan dan pakar pemakanan melalui program diet Optifast. Program itu menyebabkan beliau kehilangan 27.2 kilogram (60 pounds) dan menjadi inspirasi beribu rakyat Amerika Syarikat menurunkan berat badan dan menjadi lebih menarik serta berkeyakinan.

    Namun, badan Oprah seumpama yoyo kerana senang naik dan turun malah sehingga tahun lalu, Oprah yang sudah menamatkan siaran bual bicara berusia 25 tahun dilihat tampil dengan tubuh yang gempal. Nampaknya, Oprah satu-satu selebriti gemuk yang tetap laku walaupun bertubuh sedemikian.
  • Delta Burke

    Bekas ratu Florida 1974 yang juga seorang pelakon mini siri di Hollywood juga menghadapi masalah kegemukan, dan kesannya mengalami tekanan jiwa, kemurungan dan gangguan makanan.

    Namun, selepas beberapa tahun beliau mempunyai pandangan positif mengenainya walaupun menerima kritikan daripada orang ramai. Masalah kegemukan menyebabkan beliau mengidap diabetis pada 2000, tetapi itu tidak mematahkan malah memberi inspirasi kepada beliau untuk menerbitkan buku mengenai gaya hidup positif wanita berbadan gempal ‘Delta Style’ dan cara beliau menangani masalah kegemukan serta diabetis.

    Beliau turut membuka butik memasarkan baju sesuai untuk wanita berbadan besar, dikenali jenama BBW dan menerima anugerah EMMY melalui watak Suzanne Sugarbaker dalam drama komedi mini siri Designing Women.
  • Kirstie AlleySource:topnews.in
    Bintang filem dan drama Hollywood ini memang dikenali sebagai artis berbadan besar atau gempal. Malah, liputan mengenai berat badannya lebih banyak dilaporkan berbanding drama atau filem yang dibintanginya.

    Dalam pada itu, beliau sentiasa tampil yakin berhadapan dengan orang ramai walaupun berat badannya pernah mencecah 80 kilogram (kg). Beliau yang sentiasa diingati kerana wataknya dalam drama komedi Cheer sebagai Rebecca Howe (1987 -1993), turut menerima dua anugerah Emmy hasil lakonan cemerlang memegang watak itu.

    Alley pernah muncul dalam rancangan Oprah Winfrey Show apabila berjaya menurunkan berat badan lebih 33 kg. Namun, selepas itu beratnya terus meningkat sehingga 86 kg. Pada 2010, Alley melancarkan produk kesihatan dikenali sebagai Organic Liaison, iaitu produk pertama diluluskan Jabatan Pertanian Amerika Syarikat (USDA) sebagai produk menguruskan badan. September 2011, beliau mengumumkan kehilangan 45.3 kg selepas lebih setahun mengamalkan produk berkenaan.
  • Sir Winston Churchill

    Perdana Menteri Britain pada 1940 -1945 dan 1951-1955, Sir Winston Leonard Spencer-Churchill adalah tokoh politik yang sering dilabelkan sebagai pemimpin gemuk. Salah satu petikannya yang paling terkenal adalah ‘saya mungkin gemuk, tapi awak hodoh, saya boleh berdiet dan kurus tapi wajah yang hodoh tidak mungkin berubah menjadi cantik’.

    Ini membuktikan pemimpin yang terkenal memang suka makan di restoran mewah sekitar London itu tidak kisah dengan kata-kata orang ramai mengenai saiz tubuhnya tetapi lebih menumpukan kepada pentadbiran negara. Churchill juga adalah satu-satu Perdana Menteri Britain yang menerima Hadiah Nobel Kesusasteraan dan sering diingati kerana pembabitannya dalam Perang Dunia Kedua serta pengeboman bandar Hiroshima dan Nagasaki pada 1945.

    Malah, bom atom yang dilepaskan ke bandar Hiroshima dan Nagasaki digelar sebagai ‘Fat Man’ mengambil gelaran yang sering diberikan kepada Churchill.
  • Source:sunlituplands.org

    http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Gemukmasyhur/Article/index

    ________________________enD




    visit here:pakar kami:stewardjohn.com(ask anything)

    1 comments:

    Rock said...

    ingatkan bob kuman ada kaitan dgn blogger ASSOYFINGER67 ni...

    exchange link jom?

    simonsreyes.blogspot.com