Wednesday, October 24, 2012

MAHARAJA LAWAK MEGA 2012 (MLM2012),BAKAL JOHAN AKAN DAPAT RM SETENGAH JUTA

24/10/2012-12:01am
Assalam....
Lumayan...tapi bukan semudah yang disangkakan....pasti menarik...
pemenangnya dah pasti Astro $$$..haha

_____________________
Angkat Pelawak Dengan Hadiah Setengah Juta
Rabu Oktober 24, 2012


Pengurus Kumpulan Saluran Premium Astro, Nizam Sani (Kiri) dan Pengurus Saluran Astro Warna, Bob Azrai yakin MLM 2012 akan mendapat sambutan daripada penonton.
PETALING JAYA: Hadiah wang tunai sebanyak RM500,000 yang ditawarkan kepada bakal juara program Maharaja Lawak Mega 2012 yang akan berlangsung pada November depan adalah sebagai satu carauntuk menaikkan martabat pelawak dan industri komedi di negara ini.
Pengurus saluran Astro Warna, Bob Azrai berkata, sudah tiba masanya bidang itu mula diletakkan di tahap tinggi kerana komedi bukan lagi sesuatu yang tidak membawa faedah sebaliknya memberi manfaat kepada masyarakat.
"Industri lawak di Malaysia sudah bergerak pantas tidak seperti dahulu apabila ia dianggap tidak penting namun itu semua sudah berubah dan ganjaran itu adalah bersesuaian untuk diberikan kepada mereka yang bergelar juara.
"Tambahan pula bukan mudah untuk menghasilkan kualiti lawak yang baik dan jumlah wang tunai itu adalah sesuai berdasarkan usaha mereka dalam memberikan terbaik untuk program itu nanti," ujarnya kepada mStar Online ketika dihubungi di sini pada Selasa.
Pada musim lalu kumpulan Osbon yang dianggotai oleh Mohd Yusof Abdul Hamid (Os) dan Sharizan Ahmad (Abon) bergelar juara sehingga membolehkan mereka membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM350,000.
Musim kali ini, MLM 2 bakal menampilkan barisan pelawak iaitu Pi Mai (Imuda dan Mat Over), Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik dan Nabil), Jozan (Johan dan Zizan), Sabon (Abon dan Sathia), Jambu (Taukeh dan Yus), R2 (Rahim dan Wan Lopez) dan Shiro (Shahrol dan Ajak).
Orang lama...Kumpulan Dadidu yang dianggotai oleh AR Badul dan Ariff Sudin berjanji akan memberi persembahan mantap di MLM 2.
Manakala tiga kumpulan iaitu Saywho (Eko, Bocil dan Vicha), The Bandung Jokers (Dodon, Amin dan Aman) dan Dadidu (Bobo, AR Badul dan Arif Sudin) masing-masing mewakili Indonesia dan Singapura.
Dalam pada itu, Bob menjelaskan, saluran Astro Warna juga akan memastikan rancangan-rancangan yang disiarkan dapat memberi faedah kepada penonton supaya komedi yang dihasilkan bermutu.
Bob berkata, dalam menghidangkan program lawak, pihaknya juga perlu memastikan ia mengandungi unsur-unsur yang baik supaya rancangan yang disajikan bermanfaat.
"Kita banyak menghasilkan program-program seperti Kembang Sa-Taman, Karut Komedia X, Betul Ke Bohong dan sebagainya yang jika dilihat secara teliti ia banyak menyelitkan informasi dan pengajaran kepada penonton.
Walaupun baru, kumpulan Shiro (Shahrol dan Ajak) mampu memberikan persaingan sengit kepada peserta lain.
"Kita tidak mahu menghidangkan program komedi yang kosong semata-mata kerana secara dasarnya ia bukan lagi begitu," katanya.
Sementara itu, Bob berkata, pihaknya yakin MLM 2 akan menjadi fenomena seperti mana yang berlaku pada musim pertama dengan menyajikan lawak bermutu dan saingan sengit antara peserta.
Sistem penghakiman masih dikekalkan dengan format 70 peratus daripada juri tetap dan 30 peratus daripada undian penonton.
Selain juara, tempat kedua dan ketiga juga akan membawa pulang hadiah wang tunai berjumlah RM250,000 dan RM150,000. MLM 2012 akan bersiaran secara langsung bermula 16 November depan, pada setiap Jumaat di saluran Astro Warna (132) dan Mustika HD (134).
Ia akan di adakan Dewan Majlis Bandaraya Shah Alam (MBSA), dekat sini.
___________________________________EnD

Nabil Ahmad Sertai 'Boboi' Bukan Kerana Hilang Populariti

NABIL tolak dakwaan populariti semakin tenggelam memaksanya menyertai kumpulan Boboi.





visit here:pakar kami:stewardjohn.com(ask anything)

1 comments:

krole said...

fulamaks...tak sabar nak tngok~