Sunday, April 25, 2010

TUNJUK BAKAT......HULU SELANGOR....


25/04/2010-7:53pm .Hari nie full time aku kena masak...So,akupun imaginelah resepi ikan selar sweet sour hetam taram.....Tak susah...goreng ikan hingga garing lepas tu bawang besar 4 biji,bawang putih 3 biji,serbuk asam boi,cuka,gula dan bahan terpenting cili api (aku masak 8 ekor jadi aku taruk cili api 40 biji)sukati kao.Aha...halia besar jari antu....lupa plak.Bahan2 tadi hiris ...jangan halus sangat .Cili api dan gula "blend "1/2 hancur (tumbuk lagi baik)Panaskan minyak pass tu masukkan cili api blend tadi biar sampai garing...masukkan bawang merah dan putih,halia,cuka,sos tiram taruk sikit,serbuk asam boi (yang buat cicah jambu tu),taruk garam as u like,tumis sampai naik minyak...haa dah siap susun ikan atas pinggan dan tabur bahan yang kita tumis tadi...pass tu ngap ler..baca doa dulu..apamacam ada bakat tak aku...?Try ler...panas2 sedap punya!
Hari nie dok rumah jer membesarkan perut...tak ade rancangan....tolong Mem jaga baby....kemas sana-sini dan selebihnya tengok TV..tidur tidak sekali...Siapa yang menang kat Hulu Selangor nie...almaklumle kampung aku pun terbabit...kampung apa?Bacalah post Chapter 2 aku...siapapun menang harap dapat ler buat keje jangan hilang di keterangan siang,lebih2 lagi di kegelapan malam...he..he.Aku nie tak ikut perkembangan politik tapi harapan agar kampung aku kekal kehijauannya walau siapa yang menang....kampungku tempat lahirku,tempat aku menimba ilmu dunia dan akhirat,tempat aku di khatankan dan tempat aku bermula sebagai manusia yang wajib menjalankan perintahNYA yang Esa.
Apapun biar aku p makan dulu.......jom join....


 
Kampungku di pagi hari.....rindu nih..!

0 comments: