Tuesday, November 2, 2010

BBQ DI SURAU AT-TAQWA......TAK PAYAH KE PANTAI....

01/11/10-11:02pm
"Apa2 hal biar aku intro dulu...."kata assoyfinger67
Semalam hari Ahad....(31/10/10)...lepas solat Isya'.....kami jemaah surau At-Taqwa,Pangsapuri Mutiara telah mengadakan jamuan BBQ dengan cara mengumpul duit dari jemaah2 yang ingin menyertainya.Ini adalah atas idea imam surau...so apalagi collectlah sorang RM25....BBQ alah kadar.....(12 ekor ayam...amik kao..huhu...tu kat bawah diaorang sambung BBQ hari nie fasal semalam tak habih..hari nie BBQ lepas kelas Fikh dan Isya'..).
Buakn setakat BBQ jer...spaggeti,kuih2 dan sup pun ada tapi aku taklah nak publish...nanti jadi majalah pulak entri aku nie huhu...Cite tak guna..jom aku bagi korang tangkap leleh...maaf yea...dari mata turun ke perut...lepas nie boleh ler cadangkan kat surau2 korang buat BBQ...tak payah jauh2....jom macam biasa...layan...
Ini semua hardcore2 surau kat tempat aku.... tu yang baju ungu tu pengerusi surau,selah kanan dia imam surau(yg aku cakap tadi...dia memang best dan berusha)....kanan pengerusi cikgu kat rumah teres taman sebelah,baju biru tu bendahari surau..businessman bro..huhu dan yang sebelah cikgu tu imam dari surau pangsapuri bersebelahan..banyak pengalaman dan orang lama kat sini (sama macam orang naju kuning kat sebelah dia (abag tu kerja Aerod..repair- merepair ..)..gitu serba sedikit...tapi yang paling penting ialah ukhwah Islamiah dalam membina masyarakat yang berimankan...

Tengah syok-syok buat entri nie....tiba2...(10:45pm)

sambung balik......12:33am (2/11/10) baru ada api..huhu..so aku sambung citelah....
Dengan adanya aktiviti begini,anak2 muda akan minat ikut sekali....lagipun tugas kita untuk membantu mereka bercampur dengan masyarakat dengan cara Islam dan bersopan...gituler lebihkurang...jom kita bakar ayam perap.....






 Bro. Mie(jiran bawah aku).....nie orang Red Warrior nie....dialah tukang bakar....pro sungguh!


apamacam ok tak.....so sekarang bolehlah BBQ kat surau sambil mengeratkan silaturahim..bawa satu family pun tak apa....tapi lepas habis mestilah kemas sama2 tau....
penamat..nielah Bro Alang......sampai balik tukar baju.....dia nie orang N9....rajin ke surau..selalu jadi lastman..moga Allah memberi ganjaran pada kamu semua....erkkk..kenyanglah pulak...HABIS

If you call people to eat they do not come, how can you ask them to come helping and pray....sure they would be a loser...

10 comments:

zulkbo said...

salam Assoy..
tu dia terbaikkk..
warga surau ber BBQ
leh la join len kali..
hu hu..

belalang hijau said...

aduh...
mleleh air liur nih nengok pic2 ayam tuh...

nak jugak! nak jugak!

Abu Luqman said...

tahniah ..baru sempoi...aku tengok hang makan bergerun aku la...BBQ memang best

atie aizam said...

nyummy!! tengok bro makan jer ler hehe..

Zaer!! said...

wah! seronok!! xajak bro assoy..haha.best2!

cik panadol said...

bro...mlm ni jugak sy terjah surau tu untuk bbq! haha

niat tak baik sungguh...org g surau tuk beribadah bukan makan!

BezBuddy said...

waa...sedapnye ayam tu...dah lame xwat bbq...hehe...bgusla surau ni byk wat aktiviti

Melati Qistyna's Mummy said...

best nyer... :)

cantik masjid, InsyaAllah luar & dalaman... :)

krole said...

udang tu yg krole geram tgok...yummmy~

el said...

makkk aiiiii ayam bbq tu besar gedabak..cam yg jual kat ayamas...best bbq ni leh rapatkan silaturahim ..nasib bek letrik ada balik..kalo x smbong esok ahaks