Thursday, February 3, 2011

MESIR-SATU INGATAN PERDANA - BUAT YANG BERKUASA DAN YANG DIKUASAI!

03/02/01-03:24pm
Topik hangat dan patut kita berdoa dan ambil ikhtibar  tentangnya....juga harapan agar pihak kerajaan mengambil langkah sehabis boleh dalam membawa pulang pelajar negara dari sana...:
"Antara langkah berkenaan ialah meminta kapal Bunga Mas 5, iaitu sebuah kapal serbaguna yang dikawal oleh Tentera Laut Diraja Malaysia yang sedang bertugas di Teluk Aden, untuk belayar ke Pelabuhan Adabiyah yang terletak kira-kira dua jam setengah perjalanan dari selatan Kaherah, bagi membawa keluar pelajar-pelajar berkenaan. 

"Kapal itu dijangka tiba di Pelabuhan Adabiah pada 5 Februari. Ia dapat memuatkan kira-kira 500 pelajar kita," katanya."

dari:http://malaysiakini.com(baca untuk selanjutnya di sini)

PELAJAR NEGARA DI MESIR MESTI DIDAHULUKAN!BAWA PULANG MEREKA A.S.A.P!!JANGAN TUNGGU LAGI......


Harapan juga biar perkara begini akan jadi ikhtibar bukan hanya pada rakyat malah peringatan perdana buat pemimpin negara kita juga pada parti2 politik kita agar ia tidak berlaku di negara kita ini...jadikanlah ia pengajaran atau petunjuk dari Allah Tuhan sekalian alam....di sini aku selitkan sedikit gambar2 dari google!



Dan ingatlah ....aku juga tidak mahu menjadi rakyat Mesir yang terpaksa meronta2 begini ....kerana jika ia perlu dilakukan di negara kita suatu hari nanti (kalau) maka kitalah yang akan memainkan watak2 dalam gambar itu....kerana aku tahu aku tiada pilihan lain ketika itu.
Harapan agar kita,anak2 kita,cucu kita,generasi akan datang tidak perlu meronta atas penindasan ini hingga terpaksa mengeluar darah.......END


Sometimes a simple things for a richer man is a big thing for a poor man....sometimes nothing for the richer is everthing for a poor!
*balik kampung dua hari..huhu

2 comments:

Penulis Rindu said...

singgah petang...disni..tiada siapa yang boleh melawan kuasa rakyat..jiwa kami boleh di penjara..tapi minda kami ..tiada siapa boleh memenjarakan

zulkbo said...

salam..
marah benar rakyat mesir
pada Mubarak nih..dah tak
tertahan tu..