Saturday, January 14, 2012

PLANET KEPLER - BORAK, BACA DAN TENGOK GAMBAR

14/01/2012-04:56am
Salam.
Hanya sebagai renungan (mengajak kita berfikir) dan cerita/borak yang mungkin mempunyai makna sedikit dari seorang yang jarang sekali mengambil tahu tentang ilmu sains angkasalepas. Kenapa ahli sains Amerika khasnya (mungkin Yahudi) suka mengkaji tentang angkasalepas hingga habiskan ber***lion2 wang untuk mencipta,menghantar dan mencari sesuatu diangkalepas.
___________________________________Best baca(sisipan)>>>



Gelora rumah tangga Salih Yaacob




____________________________________End<<<
Bila bercerita dengan seorang teman, ada logiknya jawapan spontannya,"Alah, mereka (Yahudi) nie sebenarnya nak mencari sesuatu yang tak termaktub dalam Al Quran dan jika jumpa, mereka akan mencanang kelemahan Al Quran atau sebagai penafian tentang Al Quran,kerana sebenarnya mereka kagum dengan kehebatan Al Quran....segala ilmu mereka dapat pun banyak merujuk pada kitab itu.
Contohnya senang,bagi mereka kiamat tu meteor langgar bumilah,tsunami besarlah...tapi hakikat sebenarnya kiamat tu adalah pemusnahan alam semesta...all universe...gulung habis macam tikar lepas kenduri dan lepas tu barulah alam akhirat...padang Mashyar.....contoh tentang isu bulan terbelah tu (boleh baca disinihttp://www.tayibah.com/eIslam/bulan_terbelah_dua.htm)....mereka tak dapat nafikan...,"
Hmmmm...betul juga ...kalau tidak kenapa beriya2 nak kaji yea...apapun pandangan ini tidaklah beserta hadis atau ayat Al Quran kerana ia cuma borak saja tapi sesungguhnya kiamat,alam akhirat,Padang Mashyar itu benar belaka...wallualam... 


__________________________________

Kembar Bumi Ditemui


Planet Kepler

Baca di:http://wanville.wordpress.com/2011/12/24/kembar-bumi-ditemui/
_____________________________________________________


This chart compares the first Earth-size planets found around a sun-like star to planets in our own solar system, Earth and Venus.

artist's concept of Kepler-22b

The Kepler field as seen in the sky over Kitt Peak National Observatory.
Layari:(gambar2 diatas)http://www.nasa.gov/mission_pages/kepler/main/index.html

_____________________________End
CERITA BARU ELLEN   





visit here:pakar kami:stewardjohn.com(ask anything)

2 comments:

Diari Si Froggie said...

benar ke? SubhanalAllah hanya tuhan sahajaa yang maha mengetahui..Amazing.

Melati Qistyna's Mummy said...

Terima kasih berkongsi soy....