Sunday, April 22, 2012

YUNA, PERJALANANNYA...(VIDEO)

22/04/2012-12:30pm

Assalam...
Layan jerlah...baca kejayaan orang agar dapat menaikkan semangat sendiri..syabas Yuna!

_______________________

Terkilan tak dapat ke Genting
2012/04/08

pix_gal0
Yuna sibuk buat promosi single terbarunya di Amerika Syarikat

AWAL bulan ini, Yuna mencatat sejarah peribadi ketika diundang membuat persembahan khas dalam program bual bicara popular, Conan di Amerika Syarikat yang dikendalikan pengacara TV paling berpengaruh, Conan O’Brien.
Kemunculannya itu turut mempromosikan single pertamanya bagi pasaran di sana berjudul Live Your Life.
Saya terpaksa mengulangi situasi ABPBH 2009 kerana tak dapat bersama hadir di Arena Of Stars, Genting Highlands. Pengorbanan terpaksa dibuat kerana terlalu banyak perkara perlu dilakukan di Amerika Syarikat penghasilan album di sini. - Yuna
Sedikit demi sedikit Yuna semakin pantas mencuri ruang di peringkat antarabangsa selepas namanya mekar di tanah air sendiri.

Yuna terdahulu pernah menerima pujian daripada penulis blog terkenal Hollywood, Perez Hilton dan Billboard.com. Lagu asal Nirvana, Come As You Are yang dinyanyikan dan digubah semula Yuna juga mendapat kritikan positif.

Selain itu, Yuna turut diberikan penghormatan untuk menjayakan persembahan MTV Iggy's Best New Band Concert di Times Square, New York. Dalam bulan ini juga Yuna dalam pelbagai debaran kerana namanya turut tercalon dalam Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) 2011 dalam kategori Penyanyi Wanita Popular.

Malangnya, Yuna bukan saja tidak dapat menyertai siri jelajah promosi ABPBH 2011 yang sudah pun berakhir, bahkan malam kemuncaknya yang malam ini juga terpaksa dilupakan atas komitmen di Los Angeles (LA), Amerika Syarikat. 
“Saya sedih dan terkilan sangat sebab tak dapat menyertai siri jelajah dan malam kemuncak ABPBH 2011. Kalau ada di Malaysia, mesti saya menyertainya untuk jumpa peminat. Begitu juga malam kemuncak seperti tahun lalu, saya dapat menyertainya dan bertemu rakan seperjuangan. Nampaknya, saya terpaksa mengulangi situasi ABPBH 2009 kerana tak dapat bersama hadir di Arena Of Stars, Genting Highlands. Pengorbanan terpaksa dibuat kerana terlalu banyak perkara perlu dilakukan di Amerika Syarikat penghasilan album di sini,” katanya yang masih sempat membalas e-mel kepada B*POP. 

Mengenai siapa bakal menyinar malam ini dalam ABPBH 2011 termasuk kategori yang mencalonkan namanya di sisi Alyah, Najwa Latif, Shila Amzah dan Stacy, Yuna bagaikan kelu lidah untuk menamakan. Tahun lalu kategori ini dimenangi Yuna.

“Tahun ini semua finalis power belaka. Saya sendiri tak tahu nak ramal siapa boleh menang. Apa boleh saya katakan, Aaron Aziz dan Neelofa antara calon kegemaran bakal menyerlah,” katanya meraih gelaran Artis Baru Wanita Popular ABPBH 2009.

Yuna sempat pulang ke Malaysia dalam tempoh dua minggu bulan lalu, selain perlu penuhi undangan ke Singapura untuk Konsert Imagine sempena Festival Muzik Mosaic membabitkan artis Singapura dan Malaysia. Di sana, Yuna juga tampil dalam program MTV, selain bengkel termasuk persembahan akustik dan sesi soal jawab bersama peminat. Di Malaysia pula, Yuna mempromosikan dan menjalani rakaman muzik video lagu, Sparkle untuk Samsung Galaxy Note serta terbabit dengan konsert Nestle 100 tahun.

“Tapi saya masih sempat melepas rindu makan di Kuala Lumpur, berjumpa Qi selama dua hari sebelum balik semula ke LA,” kata Yuna yang turut dicalonkan dalam kategori Artis Kegemaran Asia, Anugerah Nicklelodeon, 31 Mac lalu, bersaing dengan Agnes Monica, Charice dan Wonder Girls.

Ditanya mengenai sisi cinta bersama Qi, Yuna tidak keberatan menjawab. 

“Insya-Allah, kami masih cari masa sesuai dan pada masa sama, saya sendiri tidak mahu terburu-buru soal berkahwin. Masa yang ada ini dapat dimanfaatkan untuk kumpul duit sebelum berkahwin. Insya-Allah berkat doa peminat, kami akan kahwin juga suatu hari nanti,” katanya yang dijangka melancarkan albumnya di Amerika Syarikat pada 24 April ini. 

Pada tarikh sama juga Yuna akan terbabit dengan promosi jenama Adidas bagi koleksi musim bunga dan panas 2012 di New York.

“Selepas album dilancarkan, saya juga akan terbabit dengan promosi siri jelajah bersama kumpulan Graffiti6 bermula hujung Mei hingga Jun depan. Untuk butiran lanjut mengenai tarikh dan lokasi persembahan boleh layari laman sesawang www.yunamusic.com,” katanya sambil memberitahu perniagaan pakaian dan aksesori IamJetfuel (http://iamjetfuelshop.com) masih aktif dan online store bakal dilancarkan pertengahan bulan ini. 


___________________________________EnD


0 comments: