Saturday, April 21, 2012

ZARA SHAFRUDDIN,GADIS MELAYU PENANG YANG BERKAHWIN DI GEREJA DENGAN ANAK VVIP DI AUSTRALIA


21/04/2012-07:58amAssalam...Semuga  bahagia hingga ke n****a....secara jujur aku nak cakap begitu....( sepatutnya aku doakan agar diberi hidayah dan imannya kembali pada Allah). Dah lama tak bersiaran. Memang kita akan terkejut pada berita begini tapi kita sebenarnya dididik merasa kagum dan menghormati serta serta terikut2 cara bangsa yang menjajah kita ini. Contohnya sekarang kita tak panggil majlis bersanding atau makan beradap tapi kita panggil majlis resepsi....alih2 orang putih nie kagum pulak dengan bangsa kita....apapun Allah anugerahkan akal fikiran pada kita, jadi kita kenalah berfikir dari awal apa yang patut kita tunjukkan pada anak2 kita,di mana kita sekolahkan anak kita, fesyen apa yang kita pakaikan mereka,apa yang patut kita serapkan pada mereka dan apa alunan yang patut kita perdengarkan pada mereka dari awal (kecil)  lagi agar perkara2 begini tak terjadi...anggaplah kita juga bersalah dalam hal2 sebegini dan cuba betulkan kesalahan itu untuuk masa hadapan! Agar Allah sentiasa membantu kita secepat mungkin.
__________________________Anak Kevin Rudd Kahwini Gadis Melayu Di Gereja?

Sekarang ini dalam internet ‘kecoh’ apabila seorang gadis Melayu dari Pulau Pinang dikatakan berkahwin dengan anak VVIP dari Australia di sebuah gereja.

Melalui laporan akhbar, Nicholis Rudd, 26, anak kepada Kevin Rudd bekas Perdana Menteri Australia telah berkahwin di Gereja Anglikan St James ‘di King St, Sydney, bersama pasangannya Zara Shafruddin, 27.
 

 

 



Perkahwinan itu dirahsiakan sehinggalah bekas Perdana Menteri itu mengumumkan di Twitternya.

Perkahwinan itu telah dihadiri oleh kawan rapat dan keluarga pasangan itu.

Selepas majlis, pasangan itu telah menaiki limosin ke Catalina di Rose Bay untuk majlis Resepsi.

Pasangan itu bertemu pada majlis perkahwinan Jessica, anak sulung Rudd dan Rein isterinya di Brisbane Therese Mei 2007.

Nicholas Rudd melamar Zara semasa percutian Easter di Republik Czech pada bulan April 2010.

Zara berkata dia terkejut apabila Nick melutut dihadapannya.

“Saya tidak menjangkakan, tetapi saya tahu akan menjadi lebih bahagia. Bukan sahaja dia sangat bijak, pemurah tetapi juga baik hati, ,” kata Zara Shafruddin.


Pasangan pengantin, kedua-dua peguam, bekerja di firma undang-undang antarabangsa Clayton Utz di Sydney.

Copy from:http://facebookaans.blogspot.com/2012/04/anak-kevin-rudd-kahwini-gadis-melayu-di.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FQUZvp+%28.%3A%

_______________________________English Articles
Sunday, 15 April 2012 09:40

Eye-opener for the Malays? Rudd's son marries Zara Shafruddin at St James Church

Eye-opener for the Malays? Rudd's son marries Zara Shafruddin at St James Church
FRIENDS who could not attend yesterday's Sydney wedding of Kevin Rudd and Therese Rein's eldest son were kept informed of the special day by regular tweets.
As Nick Rudd, 25, and Zara Shafruddin exchanged vows at St James' Church in King St, Sydney, Mr Rudd, his wife Therese Rein and their daughter Jessica all tweeted throughout the ceremony.
"Had a beautiful, joyful morning yesterday going to Flemington flower market and then preparing the church with the St James' flower ladies," Ms Rein tweeted, while pregnant Jessica followed with: "Zara is breath-taking".
The wedding was attended by close friends and family of the couple. St James' Church was filled with roses, lillies and stephanotis, all chosen with care by Ms Rein.
After the ceremony, the couple were escorted in a limousine to Catalina in Rose Bay for the reception.
"Lovely day today here. A little scattered cloud, 24 degrees. Perfect for their wedding. Big smile," tweeted Ms Rein, while her husband paid tribute to his million or so followers: "Thanks for the kind wishes". 
Read more here:http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=32031:eye-opener-for-the-malays-rudds-son-marries-zara-shafruddin-at-st-james-church&Itemid=2
__________________________EnD




visit here:pakar kami:stewardjohn.com(ask anything)



0 comments: