Thursday, November 11, 2010

PENGALAMAN PERTAMAKU......(AKU SI BIRU)

 Terimakasih buat Abu Luqman atas award ini....:)


11/11/10-01:50am
Biasalah jika kita pergi rumah orang yang ada majlis perkahwinan....pakai cantek2kan....huhu...yang dah kawin pun rasa macam nak kawin lagi...jaga2 ...kahwin lebih dari satu...pendapatan nak lebih juga...pengetahuan ugama nak lebih...anak pastilah akan berlebihan..kalau tak betul2 masalah akan datang berlebih2..oleh itu buatlah yang termampu...agar amalan untuk hari akhirat tak terganggu..apapun kalau dah jodoh apakan daya (senyum).
                                                  Nie ler Masjidnyer....

Nie nak cerita ,kakak aku (seorang balu)..telah berkahwin pada 5hb Nov yang lepas...bertemu dengan abang ipar aku Bro. Jeff (bukan nama penuh)....seorang duda..(ini 49 VS 56)...Alhamdulillah ,telah selamat diijabkabulkan dekat masjid Alor Gajah...lupa pulak aku nama masjid tu..tapi itulah sesatunya masjid kat pekan Alor Gajah tu...kao nak tau sapa nikahkan mereka...heheh....akuler..assoyfinger67....walaupun anak aku masih kecil2 lagi ,merasa jugak aku nikahkan kakak aku kerana aku adalah walinya...nak tengok betapa hensemnyer aku ..hahaha...jomlah..aku bawak korang ke majlis pernikahan kakak aku....lets go!


Baju kuning tu Abang ipar aku...
Nie ler kakak sulong aku...

Pengantin diapit oleh anak2nya .....

Selamat dah kakak aku jadi isteri yang sah....
Lega ..dah selesai..semuanya..perut dah menggelojak nie..huhu
Pekena dulu...sesampainya aku kat rumah kakak aku....

Sejarah berulang kembali..walaupun bentuk badan dah maju..hakhak.....:)

Selamat Pengantin Baru buat Abang Jaafar dan Kakak Mistura...moga kekal bahgia hingga ke akhir hayat dan seterusnya....dari aku sekeluarga..



24 comments:

Pujangga said...

hmm masjid ala2 china ker yg mana?

ASSOYFINGER67 said...

Pujangga;masjid yang tangga tinggi tu....

Abu Luqman said...

Selamat pengantin baru..dan berbahagia hendaknya.

Izan Ishak said...

selamat pengantin baru buat abg jaafar n kakak mistura...

Lagenda said...

wallahwei..ensemnya abg assoyku berbaju biru berkopiah!! Biasanya pakai towel gud morning jerk kat kapla tu..

P/s: Slamat pengantin baru buat kakak kita yek assoy...hihihi

Melati Qistyna's Mummy said...

hahaha, omakkkkk :P

owhhh, ini la n3 yg ku tunggu2 :P
xpe soy, leh prektis tuk anak dara soy tuh...hehehe

selamat pengantin br, moga kekal dunia akhirat... Aminnn

el said...

hahahah igtkan ass aceh ceh ass le kunun..bak kata qis..nm manja..miahahahaha
igkan ass yg nikah upsss...papepun apa perasaan ass ms menikahkan abg ipo tu..sure cam 1st akad ritu hehhhhhhhhh

papepun semoga bahagia

Zaer!! said...

Yeah! yang baju biru tu kenal sangat da ni.hehe.nnt kalau ade majlis,panggil bang asso sudah ler..hehe..free op cas..adesss.;p

padin said...

hehe assoy oo assoy... ekekee jangan ko nikah diri sindiri dahle, ekekee

ASSOYFINGER67 said...

el;huhu..aku biase jer..tak ada hal punya..huhu....abg ipar aku yg suspen..huhu

mr.curly said...

fuhh gaya, mutu, keunggulan yg berbaju biru tu..tahniah tuk kak long!!!

zulkbo said...

salam Assoy..
singgah juga dalam kepenatan..
tak berapa sihat hari ni..ermm dah merasa menikahkan orang..ingatkan anda yang tambah..he he..la lala..

kakngah said...

musim onkawen dh stat dah...

tahniah utk pengantin & untuk wali gugak.. :-)

ASSOYFINGER67 said...

salam....kakak aku ucap terimakasih...aku pun sama..t/kasih pada kelian yg wish..agar korank bahagia dalam hidup korank semua....

pN.rOs said...

tahniah...
smuga bernahagia hingga ke syurga
p/s: untuk kakak u ya hehe

Jieda said...

Selamat Pengantin Baru buat kakak assoyfinger.semoga dipanjangkan jodohnya.

atie aizam said...

Selamat Pengantin Baru utk kaklong bro assoy.. yang tukang nikahkan tu lak berseri2 muke hikhik..

Afiq Bukhari said...

salam assoy, thniah da dapat abang ipar yang sah.. siap nikahkan lagi tu, berharga sungguh pengalaman tu kan :)

cik panadol said...

selamat pengantin baru Abang Jaafar dan Kakak Mistura...

tahniah bro dpt abg ipar baru....

diana said...

wah..
dah jadi tok kadi la sekarang ye..

ASSOYFINGER67 said...

diana;kembang hidung aku...haha..:8)

Hariz said...

Selamat Pengantin Baru Jugak :)

akuzle said...

salam 'masjid' baharu utk kakak lu, bro... semoga berbahagia ke akhirnyer... mmg mantap tuh wali...ehehhhe

ASSOYFINGER67 said...

Mekaseh kawan2...:)