Thursday, January 20, 2011

JANGAN FIKIR....MAKAN JER....RESEPI SEDERHANA KESUKAAN RAMAI..HAHA!

20/01/2011-09:45am
Salam.
Selamat sejahtera.
Selamat pagi.
Dah sarapan.....harap situlah..huhu...pagi nie..biasalah....bangun pagi....pukul 8.00am tadi, tiga orang anakku pergi ke kelas mengaji Al Quran....(pagi diaorang sarapan susu dan nesvita jer..huhu, so balik mesti lapar..jadi aku buatkanlah cekodok bawang merah...senang jer (walaupun dah tau..aku nak ajar gak..huhu),dua labu bawang besar...potonglah panjang ke..dadu ker.Tepung gandum 1 kg ..taruk gula manis2 buah...garam secukop rasa (tarukler sikit2...adjust pelan2..huhu...masukkan air dan bawang dan pukul pakai pemukul telur ..(letrikler)..dah sebati...goreng ler ikut sukati korang besar,kecik,garing ataupun tidak....dah siap makanler dengan sambal tumih ikan bilis...udang ker..Tips:Sambal tumih tu biarlah berkuah supaya ramai boleh makan....kalau kering nanti ..tau2 lesap jer...(hidup kena jimatkan!)..
Anak bujang aku kalau lepas mandi..
mood baik jer..huhu(2 tahun++)

Sebelum masak tadi sempatgak mandikan anak....gilir2 nhan mem..kerjasama kunci satu perhubungan...so pedulikan penipu2 BW tu...jom kita sarap kat sini...layan..


Cekodok bawang cicah sambal tumih....

END
Cooked w/o think too complicated...life is easy...

10 comments:

Abu Luqman said...

hang selalu ..makan ke

MiSzy DiaN said...

hihi..
macam sama jerr resipi kita nie?
tp saya guna tepung, bawang n garam jak..then cicah ngn sos cili..hehehe

ASSOYFINGER67 said...

Abu Luqman;selalu gak,ini resepi kalau malas haha...

MiSzy DiaN;ye ker..kebetulan kot...masa kecik mak aku selalu buat....ia manis2...baru sedap cicah sambal huhu..

Cikmin said...

wow...pose dia tu tak menahan...ada gaya you... :P

Eryati said...

sambal tumis tu sungguh menyelerakan..

Melati Qistyna's Mummy said...

aah la, kita pown slalu boh garam jer, pastu makan ngan sos cili jer :P [malas tol lar mummy si gurl neh] hahahah

ADfeez said...

amboi... bapa mithali...
pose anak ang tu x blh blah tau.. ehhehe
kim slm kt dia..
ckp uncle aD say hi :P

ASSOYFINGER67 said...

Melati Qistyna's Mummy;huhu..aku bukan rajin pun...

ADfeez;Nie..ada kat sebelah nie huhu..tak tau cakap lagi..bahasa Jerman lagi huhu

el said...

sllu gak msk cucuq ni
kalo ada ikan bilis taruh lah
kalo xde..taruh bwg
tp kalo budak2 tu x taruhlah bwg
just buat cucuq manis..cicah sos jek..aku kalo ada smbl tumih tu mmg mavles

mr.curly said...

cekodok cicah sambal tuuuu..xmenahan !!..