Wednesday, August 3, 2011

RAMADHAN KALI INI SUNGGUH BERMAKNA-TOMOK

03/08/2011-12:21am
Bulan Ramadhan Bulan yang berkat.....semuanya nampak seronok ,riang dan nikmat di bulan nie...percayalah!
______________________
Tomok Rasai Nikmat Berpuasa Dengan Isteri
Rabu Ogos 3, 2011



Tomok kini lebih bahagia di samping isteri.
Tomok
PETALING JAYA: Penyanyi Tomok atau nama sebenarnya Shah Indrawan Ismail, 27, mengakui bulan Ramadan yang disambutnya buat pertama kali bersama isteri, Rahayu Abbas (Ayu), 32, pada tahun ini sungguh bermakna.
Kata Tomok yang baru sahaja berkahwin pada 1 Julai lalu, dia berasa kehidupannya cukup sempurna lebih-lebih lagi apabila dapat bersahur dan berbuka puasa bersama isterinya serta dapat merasai keenakan masakan Ayu.
"Rasanya sambutan puasa tahun ini lebih teratur. Walaupun sebelum ini saya tinggal bersama keluarga dan berpuasa dengan mereka, tetapi kali ini, perasaannya sungguh berbeza, sukar untuk saya gambarkan.
"Tambah pula, isteri saya rajin dan pandai memasak. Jadi sepanjang beberapa hari ini, saya makan masakan daripada air tangannya. Antara makanan kegemaran saya seperti lauk asam pedas dan ayam masak lemak untuk juadah berbuka puasa manakala untuk juadah sahur pula, dia menyediakan masakan ikan sardin dan ketam goreng," katanya yang dihubungi mStar Online, di sini, Selasa.
Dalam pada itu menurut Tomok, sempena kedatangan Ramadan pada tahun ini dia menolak semua tawaran kerja kerana mahu meluangkan masa bersama isteri dan keluarga.
Walaupun baru sahaja menyambut bulan Ramadan, pasangan tersebut telah pun membuat persiapan Hari Raya lebih awal dengan membeli perabot serta memasang kain langsir di rumah baru mereka di Serdang, Selangor.
"Sebenarnya kami telah membeli rumah itu sejak tiga tahun lalu dan baru Ahad lepas kami masuk rumah baru secara rasmi.
"Memandangkan sebelum ini kami telah ubah suai rumah, membeli beberapa perabot baru, mengecat dinding serta memasang langsir, saya kira peruntukan Hari Raya untuk kelengkapan rumah sudah selesai," selorohnya.
Tahun ini, pasangan suami isteri itu akan menyambut Hari Raya Aidilfitri di kampung halaman Tomok di Rembau dan Palong 3, Negeri Sembilan.
____________________Tomok berpuasa bersama isteri______End
TERKINI!!!MY fren link-klik!!

CERITA BARU


Menarik! Mesti Baca!


Ada pertanyaan!!!!Jumpa pakar gang kami:klik here to read:

0 comments: