Monday, September 12, 2011

LYNAS PENUHI SEMUA SYARAT

12/09/2011-09:55pm

Salam 14 Syawal.
Perkara yang tak mungkin boleh diundurlagi, harap Lynas tak bawa nahas ! Lihat juga penampilan Karam Singh Walia (KSW)  yang sudah karam dan bukan wali lagi pada penonton. Kenapa Karam keluar hanya untuk menjelaskan tentang Lynas dan kemudian menghilang.
Apapun harap apa yang dikatakan betul, kalau tak pun apa nak buat!? Sepatutnya Lynas menghadiahkan KSW sebiji banglo dalam kawasan Lynas untuk dia mengkaji tahap radiasi yang dikatakan amat rendah...bagilah dia duduk sana 10 tahun...

____________________________

Lynas penuhi semua syarat


2011/09/12

PERTH: Menteri Lombong dan Petroleum Australia Barat, Norman Moore, berkata kerajaan Australia tidak bimbang berhubung sebarang operasi Lynas Corporation Ltd kerana syarikat itu telah memenuhi semua syarat. 

Menteri itu juga menyuarakan rasa gembiranya terhadap penglibatan syarikat itu dalam projek nadir bumi Mount Weld kerana ia memberikan peluang kepada Australia Barat untuk menjadi sebahagian daripada perniagaan nadir bumi dunia.
________________________________________



RANGE ROVER EVOUQUE 2011

Like it,visit:http://sukakereta.blogspot.com/2011/09/range-rover-evouque-2011.html
________________________________________
Moore, yang bertanggungjawab bagi memulakan rombakan tunggal terbesar sistem keselamatan dan kesihatan di tempat kerja industri perlombongan Australia Barat, juga memberi jaminan kepada warga Malaysia bahawa tahap radioaktif yang dikaitkan dengan produk dari Mount Weld amat rendah, dan tidak dianggap sebagai barangan berbahaya dari sudut peraturan pengangkutan.
"Jadi ia boleh diangkut dari Mount Weld ke Pelabuhan Fremantle dan dieksport (ke Malaysia) dari sana dan tidak memerlukan urusan kawal selia yang berkaitan dengan barangan berbahaya, memandangkan tahap radioaktifnya amat rendah. Jadi, ia memenuhi semua syarat," katanya kepada pemberita di pejabatnya. 

Lynas sedang membina kilang pemprosesan nadir bumi berharga RM700 juta di Gebeng, Pahang, dengan menggunakan bahan mentah yang diperoleh dari lombong Mount Weld, untuk menghasilkan produk nadir bumi yang diperlukan bagi pembuatan peralatan berteknologi tinggi. - BERNAMA 


http://www.bharian.com.my/bharian/articles/Lynaspenuhisemuasyarat/Article/

__Lynas okkk!___________End
CERITA BARU






MENARIK! MESTI BACA!


Ada pertanyaan!!!!Jumpa pakar gang kami:klik here to read:
http://stewardjohn.com/

0 comments: